רישום והסדר זכויות במקרקעין

דניאל שמעונוב משרד עורכי דין

לאחרונה משרדנו סיים טיפול בתיק שעניינו רישום והסדר זכויות במקרקעין.

הלקוח ואחיו קיבלו דירה בירושה וביקשו להעביר את הזכויות במקרקעין משמם של ההורים לשמם שלהם. בבדיקה פשוטה שערכתי הסתבר לי שהדירה כלל לא נרשמה על שם ההורים בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) ויותר מיזה, אפילו לא ברשות מקרקעי ישראל. מדובר בדירה שנרכשה ע"י ההורים בשנות ה-80 של המאה הקודמת, שלא נרשמה מעולם על שמם של ההורים. כעת, כעבור כ-40 שנה ממועד הרכישה ובהיעדר מסמכים מתאימים, הטיפול בתיק הפך להיות מורכב מאוד. בסופו של הליך ולאחר עבודה משפטית מורכבת מול מס' גופים וגורמים רלוונטיים, הדירה נרשמה על שם הלקוח ואחיו ברשות מקרקעי ישראל אגב חתימה על חוזה חכירה מול רשות מקרקעי ישראל (באיחור של כ- 40 שנה) והשלב הבא שמתבצע בימים אלו, רישום הדירה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו).

לא מעט האנשים שחיים בדירה וכלל לא יודעים שהיא בכלל לא רשומה על שמם. עם פטירתם וככל והילדים לא יודעים על אותה הדירה (למשל בהיעדר צוואה תקינה בה פרטיי הדירה מופיעים ו/או שהילדים לא ידעו שיש להוריהם דירה נוספת במקום פלוני), יכולה להיות בעיה גדולה עד לכדי הפסד של הדירה עליה עמלו ההורים כל ימי חייהם!!!

בעיה נוספת היא שככל והמקרקעין לא נרשם על שימכם, לכאורה, צד ג' יכול לרכוש את הדירה מבלי שתדעו (ע"י כך שמי שמכר לכם ימכור במקביל את המקרקעין גם למישהו אחר או אגב טעות שיכולה להתממש ע"י החברה המשכנת או הרשויות הרלוונטיות וכיו"ב) ובכך תמצאו את עצמכם בהליכים משפטיים יקרים ומורכבים לצורך הוכחת זכויותיכם במקרקעין בו אתם מתגוררים כבר שנים רבות.

דעו- לפי סע' 7 לחוק המקרקעין, "עסקה במקרקעין טעונה רישום", ככל ולא נעשה רישום מכל סיבה שהיא, לכאורה, ההעסקה לא הושלמה.

משכך, מומלץ לפנות לעו"ד מקרקעין הבקיא בתחום, שיערוך בדיקה מקדמית בקשר עם זכויותיכם בדירה וככל וזכויותיכם כלל לא נרשמו ברשות מקרקעי ישראל או בלשכת רישום המקרקעין, יש לפעול בהקדם לצורך ביצוע הסדר ורישום הזכויות על שימכם בלשכה הרלוונטית ובכך להבטיח את זכויותיכם במקרקעין לרבות את זכויות יורשיכם.

בכלל, גם אם בבואכם לרכוש דירה/מקרקעין מכל סוג שהוא, תדאגו שעורך הדין שלכם יגרום לרישום הזכויות על שימכם בצירוף אסמכתא מתאימה על רישום הזכויות של שימכם.

לייצוג בעסקת מקרקעין ו/או לבדיקת רישום והסדר זכויותיכם במקרקעין, פנו למשרד עורכי דין דניאל שמעונוב ושות'.

זקוקים לעורך דין?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

טלפון

052-3030100

כתובת

כנרת 7א׳, רמלה

שעות קבלה

ימי א-ה: 08:30-19:00

אנו רוצים לחסוך לך זמן!

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות ונציג ממשרדנו יחזור אליכם בהקדם